tirsdag den 7. maj 2013

Facebook-ævl

Til min store morskab bliver Facebook ved med at poste reklamer for tilbehør til gnavere i højre kolonne på min væg. Åh, haha, hvordan skulle dette lille cyber-vidunder da også kunne vide, at når jeg i mine statusopdateringer skriver om "rotterne", så er det mine børn, jeg omtaler :-D

Og apropos Facebook, så har jeg en ven, som jeg seriøst overvejer at "unfriende." Fuuuuuck, hvor er han irriterende altså!

Facebook er et udstillingsvindue med en selv som hovedattraktion, hvor man kan portrættere sig, præcis som man ønsker. Og denne mand ønsker altså at fortælle verden, hvor umanerlig frelst og lykkelig han er. Mens sana in corpore sano.

Konsekvent. Og utroværdigt.

Yuck!

Enten beskriver han sig som den perfekte sportsmand og har lige løbetrænet eller svømmetrænet eller håndboldtrænet eller cross-fit-trænet, eller også er han den perfekte familiefar og har bagt morgenbrød til hele familien eller haft shopping-samvær med døtrene eller vasket bil efter dagens 140 armbøjninger. Samtidig lever han naturligvis i et fuldkommen harmonisk ægteskab med en fantastisk, succesrig kvinde og har fire dygtige, populære, veltrimmede børn og en strålende karriere.

Et forkromet og blankpoleret liv.

Kan ikke forestille mig, at den mand nogensinde går rundt en hel dag med birkes mellem tænderne. Eller at hans bukser revner i fuld offentlighed. Eller at hans frisør er så rundhåndet med hårfarven, at det er svært at se, hvor hans øjenbryn stopper og hans hårgrænse begynder, hvad der alt sammen ikke er usædvanligt i mit eget liv eller på min egen Facebook-profil, der med al tydelighed viser, at jeg altså somme tider er komplet kikset.

Og man MÅ ganske simpelt spekulere over, hvilke skeletter han har skjult i skabet.

Måske er han kleptoman.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar