lørdag den 9. november 2013

Sekt på den ufede måde

Jeg hader religiøse sekter. De er gennemgribende usympatiske. De udnytter svage, ensomme, manipulerbare sjæle. Lokker dem ind i deres fanatiske net med deres overfladiske omsorg og medmenneskelighed. Hjernevasker dem. Bruger dem.

Jeg havde engang en religionslærer i gymnasiet. Hun hed Ellen. Hun blev under et ritual (vist nok) banket ihjel af Uffe, som var leder af den religiøse sex-sekt, der havde indfanget stakkels Ellen.

Shit.

Og min søns bedste ven, T, tilhører sekten Jehovas Vidner. Hans søster blev smidt ud hjemmefra, da hun forelskede sig i en "vantro" dreng. Arrivederci, pomfrit!

Mere shit. Også fordi T har forelsket sig i en "vantro" pige. De har været sammen i et par år. Og hans forældre ved ingenting, for T kender jo konsekvensen af en tilståelse.

Nu har min datter så truffet en fyr. De er ikke kærester, men de snakker godt sammen. Han tilhører Pinsekirken. Og han er homofjendsk.

Forleden dag udbredte han sig om alt det uhyrlige ved homoseksualitet. Rablede løs i længere tid. Min datter, som kan være ret spidsfindig, lod ham løbe linen helt ud og snakke sig tom for ord om emnet.

"Min mor er homoseksuel," sagde hun så.

HA! Well done, skat!

Men det affødte selvfølgelig bare en forklaring om, at man for eksempel også udmærket kan elske det at stjæle, fordi det er spændende. Men at man jo inderst inde godt ved, at det er forkert. 

Lighedstegn mellem tyveri (lovbrud) og homoseksualitet altså.

Hjernevask, siger jeg jo.

Jeg synes, min datter skal invitere fyren med herhjem. Jeg vil gerne hilse på ham.

11 kommentarer:

  1. Hehe, hvor sejt gået af din datter! Og det er lige til at blive rasende i sulet over sådan nogle som ham fyren, som har den slags holdninger - eller det er jo nærmere hans opvækst man skal bebrejde her.
    Og skræmmende indlæg det du lige har postet. Tænk at så store dele af verden misbilliger homoseksualitet i sådan en grad. Jeg væmmes. Mvh Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene :-)

      Tak for mere support!

      Nej, man behøver sikkert ikke se længere end til fyrens forældre for at finde en forklaring. Modspil er det tilmed svært at give dem, for de er SÅ sikre på, at deres livsholdninger er de rette. Men alligevel fedt, at min datter tager kampen op. Hun ER sgu sej :-)

      Og hvad den anden lille posting angår, så glæder jeg mig over, at det er i Danmark, jeg er født. "Fucking homo" må jeg lægge øre til hver eneste dag, men jeg risikerer da ikke mit liv.

      Somme tider snakker Ladyen og jeg om, at det er mærkeligt, at der er så mange mennesker, som har så stærk en holdning til, om hun og jeg elsker hinanden eller ej. Det er da et superprivat anliggende, og vi gør jo ingen fortræd.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Homosexualitet er unaturligt i drn forstand at man ikke kan producere børn og st hvis vi slle var det lige pludsrlig så gik vrrden i stå! Det kan bære søde mennesker osv. Ikke misforstå mig. Homosexualitet som giftemål kan derfor ikke velsignes af Gud da ægteskab er bedtående af en mand og en kvinde og de bliver et. Med Bibelen som rettesnor kan vielsen derfor ikke lade sig gøre. Satan ønsker at normalisere homosexuelle og hjernevaske folk til at tro på at det er lige så rigtigt som mand/kvinde forholdet men det er det ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din kommentar til mit indlæg. Med den understreger du lige præcis den hjernevask, jeg beskriver i teksten :-)

      Slet
  4. Hvor i ligger hjernevasken? At du betragter homeseuualitet som noramlt og jeg ikke gør? Er pædofoli nu også hjenrevask hvis jeg siger at jeg er imod det? Dyresex? Der er kun en naturlig konstellation og det er mand - kvinde. Homoægteskabet er hjernevask fra samfundets side. Ægteskabet er helligt og en mand skal forlade sin far og sin mor og knytte sig til sin hustru og de to skal blive et kød. Det feminine føder og der skal en mand til. Så fat det dog. Det næste bliver gift dig med din kat. Det er jo kærlighed. Gift dig med din lillesøster. Det er kærlighed og hun ser jo godt ud osv. I lever i fornægtelse og løgn fordi samfundet siger "god" for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tak for endnu en sober og næstekærlig kommentar fra din kant.

      Okay, så lad os sige, at du ikke er hjernevasket. Du mener bare, hvad andre (din gud, din prædikant, dine forældre?) fortæller dig, du skal mene, ikke?

      Fred være med det.

      Dog tror jeg, du sammenblander to koncepter, som ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre: forplantning og kærlighed.

      Jeg har for eksempel sat fire børn i verden med en mand. Ganske som din gud foreslår. Men jeg elskede ham ikke.

      Det duer altså ikke automatisk at sætte lighedstegn mellem biologisk forplantning og kærlighed.

      I øvrigt vil jeg foreslå dig at finde et andet citat fra biblen, når du ønsker at svine homoseksuelle til. Det, Matthæus taler om i den passage, du bruger her, er taget ud af kontekst og handler egentlig mere om, at man ikke kan lade sig skille (og se nu bare, hvor meget succes Matthæus har haft med DET postulat ;-)), end det handler om homoseksuelle.

      Endelig skal jeg takke dig, fordi du læser med på min homoblog.

      De bedste hilsener
      Dropsene

      Slet
    3. Forhelvede. Tak sgu!!!

      Slet
  5. Pinsekirken, religion, kristenDUM
    det er så frygteligt og farligt, hjernevask på globalt plan. Vi kan ikke andet end bare have ondt af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Religion er en menneskelig konstruktion og et fantastisk middel til undertrykkelse.

      Religion har bragt krig, lidelse og temmelig mange afsavn til mange mennesker gennem mange år.

      Personligt føler jeg mig ydmyget af visse troendes holdninger til homoseksuelle. Min seksualitet er IKKE et livsstilsvalg.

      Det eneste ved religion, der i min optik giver mening, er opfordringen til at opføre os pænt over for andre. Og det kan jeg faktisk godt finde ud af UDEN religion.

      Pyha, nu fik du mig op i omdrejninger lige fra morgenstunden, haha. Men det er fint at få gang i blodomløbet.

      God dag til dig :-D

      Slet