fredag den 11. april 2014

Teacher crush?

Jeg havde et crush på min engelsklærer i gymnasiet. 

En kvinde selvfølgelig. Og tilmed mere end dobbelt så gammel som jeg selv. 

Jeg gjorde alt, hvad der stod i min magt for at gøre indtryk og komme tættere på. Det var ikke, fordi jeg havde våde drømme om hende, for dengang anede jeg ikke, at jeg var lesbisk. Men jeg havde en inderlig trang til at være hendes ven og betyde mere for hende, end de andre elever gjorde. 

Og det lykkedes så nogenlunde. Hun fattede sympati for mig. Ikke af seksuel karakter (tror jeg) men jeg ved, at hun kunne lide mig. På en studietur til London i 2.g inviterede hun mig for eksempel ind på sit hotelværelse til en drink. Mig alene.

Og jeg svævede.

Ladyen har også haft et crush på en kvindelig lærer. Jeg tror ikke, den slags er ualmindeligt.

Faktisk har jeg en mistanke om, at en af mine elever synes ret godt om ... øh ... mig. En elev i 8.

Hun er i hvert fald meget opmærksom på at sidde og smile sødt og ekstremt meget mere tilbøjelig end mine andre elever til give mig komplimenter. En dag sagde hun tilmed, at jeg er hendes "yndlingspige."

Bizart prædikat at få af en elev altså.

Og så kom hun og viste mig et digt af Oehlenschläger.

Det lyder umiddelbart meget uskyldigt, men prøv lige at læse det:

Raad til unge Ægtemænd

O, du, som med din Lillievaand
er nyligt lagt i Rosenbaand,
hvis Torne ikkun staaer i Brud
- gid aldrig de maa springe ud -
dig vil jeg give en Idé,
om hvordan Manden sig bør té,
naar Konen bliver øm og varm,
og Sukke hæver hendes Barm

Læg hende i en Seng saa lun,
hver Pude fyldt med Edderdun.
Skyd under hendes Bag i Smug
en Pude gjort til samme Brug.
Men hvis hun har en fyldig Bag,
Ja, da er det en anden Sag.
Skønt er Naturens nøgne Værk,
og derfor bort med hendes Særk.

Derpå du fra hinanden slaar,
de tvende marmorhvide Laar.
Tryk dig til hendes Barm saa rund,
sug Vellyst af den røde Mund.
Men blusser heftigt hendes Kind,
stik Fingeren en Smule ind.
Nu er der dem, der paastaa at
man ret for Alvor bør ta' fat.
Sligt maa du ikke agte paa,
lad Fuskere kun gøre saa.

Nej, kys og kæl og prik og stik,
til du ser Graad i hendes Blik,
indtil du ser, hun svæver i
Vellystens søde Raseri,
til hver en Muskel er i Strid,
og hun dig giver sagte Bid,
indtil du lig en Ædelsten
omsluttes fast af hendes Ben.

Selv maa hun med et kærligt Smil
slaa Haanden om din Elskovspil,
at den kan svulme rund og trind
og dybt i Hjertet trænge ind.

Gør ej for kort den søde Strid,
men stød kun langsomt og giv Tid,
og gør for ej at mangle Krudt
en Hovedpause hvert Minut.
Naar saa en Kildren i dit Spær
forkynder Øjeblikkets Nær,
stød Sceptret ind, saa langt det naar,
lad Haar sig trykke imod Haar,
og sprøjt så Styrkesaften sund
dybt ind i Grottens dunkle Bund.

Om du gaar frem ad denne Vej,
da siger hun dig aldrig Nej
men er paa første Vink tilstede
at aabne Grottens Bund med Glæde.

Tsk, tsk, Adam Oehlenschläger, din lille frækkert altså!

Men ... øh ... tilbage til eleven:

Pyha, et svedigt stykke poesi at bede mig om at læse. Og tilmed helt uden relation til
min undervisning.

Og yes, jeg ved godt, at det er et heterodigt, men flere af versene kunne lige så godt handle
om lebber. Altså man har da for eksempel hørt om lebber, der fandt på at kysse og kæle 
for partnerens bryster, sprede hendes marmorhvide lår og stikke fingeren 
ind.

Spørgsmålet er bare, hvorfor fanden denne elev syntes, hun ville dele disse erotiske input 
med mig totalt uden for engelsktimens kontekst?

Snap out of it, please!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar