onsdag den 13. januar 2016

Våd i trussen

Må tilstå, at jeg er en likehunter. Både på Facebook und anderswo.

Likes gør mig våd i trussen.

Bum.

Og det er jeg blevet et par gange de sidste par dage. Våd altså.

Som nu for eksempel i går.

Jeg havde sat 8. klasse til at arbejde med opgaver til filmen Whale Rider, som vi så i engelsk i sidste uge. (Se den! Den ligger på Filmstriben, og jeg GRÆD, første gang jeg så den. Den er pissegod.)

Mens englebasserne arbejdede inde i klassen, havde jeg sat mig udenfor på gangen for at give dem individuel feedback på en fremlæggelse, de havde lavet.

Ud til mig kom Alma.

"Er det rigtigt, at du også har tysk?" spurgte hun, inden jeg nåede at komme i gang med min feedback.

"Ja, det er rigtigt nok," svarede jeg.

"Kan vi så ikke også få dig til tysk til næste år?" fortsatte hun temmelig direkte.

"Øh ... Det ved jeg sørme ikke," svarede jeg. "Det er ikke mig, der bestemmer, hvilke klasser jeg skal have. Hvorfor vil du gerne have mig til tysk?" (Jeg havde fået færten af en kompliment og fiskede nu løs, haha.)

"Jo, for vi har jo Preben til tysk i år. Og han er kedelig og sur. Og det er du ikke," lød det lige så direkte som før. "Du er sjov og sød." (Bingo!)

Våd i trussen.

Og i dag skete det sgu så igen.

Jeg sad og småpludrede med Kollega 1 i en pause, da Kollega 2 kom hen og satte sig hos os, klappede mig på knæet og sagde: "Tak!"

"Selv tak," svarede jeg pr. refleks. 

Men så trængte uklarheden i hendes ord ind til et sted bag mine pandelapper. 

"Øh ... for hvad?" måtte jeg således tilføje.

Og her følte Kollega 1 sig så nødsaget til at blande sig i vores dybe samtale:

"Fordi du er, som du er," smilede hun kækt.

Og jeg blev våd i trussen igen. Hehe.

(Hvad Kollega 2 ville takke mig for var, at mit store grammatikarbejde i tysktimerne på 9. årgang åbenbart også har givet udbytte i dansktimerne.)

Apropos våd i trussen, så skal jeg i morgen have understøttende undervisning i fem kvarter i 9.B. Og da jeg i sidste uge modtog forslag fra klassen til indholdet af disse fem kvarter, var der ret bred enighed om ...

... SEKSUALUNDERVISNING.

YIKES og tak for crap, kiddos!

Jeg er fandme ikke seksualunderviser. Jeg er SPROGLÆRER og havde tænkt, at de nok ville ønske sig noget med bøjning af uregelmæssige verber. Hrmpf. 

Jeg spurgte omgående, om de mon virkelig mente, jeg var den rette til den tjans. 

Og det gjorde de sgu.

Pis.

Det forholder sig jo ligesom sådan, at heterosex (til forskel fra likes af forskellig art ;-)) aldrig rigtig har gjort mig våd i trussen. 

Jeg kan selvfølgelig godt se det dejlige i at være tæt på et menneske, man holder af, hvad enten det er af det modsatte køn eller ej. 

Men jeg har oplevet heterosex som ydmygende. 

Det har aldrig tændt mig at sprede benene og få pumpet et erigeret organ op i underlivet. Jeg følte mig fastlåst. Og jeg kom altid til at ligge og vente lidt utålmodigt, mens de udspilede næsebor et sted over mit ansigt fik prustet færdig.

Slemt var det også, hvis jeg måtte lade mig tage bagfra.

For slet ikke at snakke om de klistrede klatter, der er løbet ned ad mit inderlår.

Til gengæld er jeg stadig himmelfalden over den bløde, varme ømhed, den sensualitet og den skønhed, jeg oplever, når jeg elsker med min dejlige kvinde.

Så jeg er bange for måske at komme til at lyde lidt subjektiv i morgen.

Gad vide, hvor lang tid man egentlig kan få til at gå med at snakke om bumser og armhulehår? 

Sådan omkring fem kvarter måske?

2 kommentarer:

  1. Du forstår da virkelig også at skrive tingene så man bare ikke kan lade være med at grine - Det er i hvert fald lykkes dig vældigt med de 3 sidste indlæg!
    Så bliv endelig ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Af hjertet tak, Charlotte. Det er SÅ fedt at få positiv feedback!

      Jeg skal gøre, hvad jeg kan for at holde underholdningsværdien i mine indlæg oppe ;-)

      Slet