mandag den 10. oktober 2016

Nu har jeg svaret manden

Har grublet længe i dag.

Fordi der i nat blev postet en kommentar her på bloggen, hvor homoseksuelle sættes i bås med pædofile og folk, der tænder på små børn, egne søskende og sex med dyr.

Jeg gætter på, at den mand, der har skrevet kommentaren, er meget kristen. I hvert fald citerer han Biblen i noget af det, han skriver.

Jeg blev selvfølgelig ked af at læse hans ord. (Det bliver jeg altid, når jeg bliver beskyldt for at tænde på små børn, egne søskende og sex med dyr.) Sikke et had, han føler, den mand. 

Eller en frygt måske. Det er jo tit frygten for det fremmede, der giver folk den slags følelser. En bange, hadefuld mand.

Og umiddelbart havde jeg lyst til at slå igen. Gå i infight. Og skrive noget lidet næstekærligt til ham også.

Men i dagens løb kom jeg på andre tanker. Hvorfor ikke gå efter at være den mest dannede af os? Bare fordi HAN er Trump, behøver jeg jo ikke også være Trump.

Nu har jeg svaret manden.

Og jeg synes, jeg har haft held til at formulere mig pænt. Ikke noget med "fuck" og "pis" og den slags (kun en ganske lille smule sarkasme).

Men døm selv:

"Tak for endnu en sober og næstekærlig kommentar fra din kant.

Okay, så lad os sige, at du ikke er hjernevasket. Du mener bare, hvad andre (din gud, din prædikant, dine forældre?) fortæller dig, du skal mene, ikke?

Fred være med det.

Dog tror jeg, du sammenblander to koncepter, som ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre: forplantning og kærlighed.

Jeg har for eksempel sat fire børn i verden med en mand. Ganske som din gud foreslår. Men jeg elskede ham ikke. 

Det duer altså ikke automatisk at sætte lighedstegn mellem biologisk forplantning og kærlighed.

I øvrigt vil jeg foreslå dig at finde et andet citat fra biblen, når du ønsker at svine homoseksuelle til. Det, Matthæus taler om i den passage, du bruger her, er taget ud af kontekst og handler egentlig mere om, at man ikke kan lade sig skille (og se nu bare, hvor meget succes Matthæus har haft med DET postulat ;-)), end det handler om homoseksuelle.

Endelig skal jeg takke dig, fordi du læser med på min homoblog.

De bedste hilsener
Dropsene"


Jep, sådan skrev jeg.

Bum.

Nu skal jeg lave karbonader. Som det helt almindelige og lidet sataniske menneske jeg er ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar