lørdag den 1. april 2017

Lørdag

Der er dem, der siger, at fredag er ugens bedste dag.

Well, they're wrong.

Det ER altså lørdag.

Som nu for eksempel i dag:

Jeg har sovet længe. Helt indtil 6.53. Og det er jo næsten halvanden time længere, end jeg plejer.

Der er Mads & Monopolet. Som er det eneste DR-radioprogram, jeg lytter til. Og det er jo kilde til en sjælden grad af glæde at høre om andre menneskers problemer, hehe. Bortset fra at det somme tider er de samme fucking dilemmaer, man hører for 10.000. gang:

"Jeg er inviteret til to arrangementer på samme tid. Hvad skal jeg vælge?" (Boring!)

Og

"Jeg ved, at min bedste venindes fyr er hende utro. Skal jeg sige noget?" (Boring again!)

Om lørdagen er der tid til at skrive på bloggen. I hverdagene presser jeg mine blogindlæg ind mellem job og madlavning og tøjvask og lektiehjælp til Barn 4. Så det kan let blive lidt anstrengt. Men om lørdagen ... 🎉

Der er også tid til at lave mad, som jeg ikke har prøvet før. Tid til at bladre kogebøger igennem og søge lækre opskrifter på nettet. I stedet for bare bevidstløst at gribe ud efter ugens tilbud i Rema 1000. Måske laver jeg oven i købet simremad, nammenam.

Problem: Ingredienslisten til de retter, jeg falder for, er somme tider en meter lang. Og omfatter never-heard-of ingredienser, der måske kun kan købes i en diminutiv specialbutik i det indre København formedelst en mindre formue.

Damn.

Nå, men tiden er til det om lørdagen. Og jeg kaster mig gerne ud i noget uprøvet med Rotterne som forsøgskaniner.

Tiden er også til motion.

DET får jeg dælme for lidt af i hverdagene. Og vidste I, at fysisk inaktivitet ligger på en stærk andenplads på listen over de hyppigste dødsårsager i Danmark?

Jeg plejer at vandre, når jeg har muligheden for det. For det er sundere, end man tror. Hvis man altså går til. Det er praktisk, fordi man ikke behøver meget andet udstyr end lidt godt til fødderne. Og så kan man gøre det, når man vil.

Men jeg tænker, jeg har brug for et supplement. Noget, jeg kan gøre herhjemme. Rotterne (læs: mine to tilbageværende hjemmeboende børn, red.) har brug for min tilstedeværelse, for jeg er væk i mange timer hver uge. Det er ikke sikkert, de har brug for at vende noget dybt med mig. Ja, det kan tilmed være, at de bare sidder bag en lukket værelsesdør. Men jeg ved, at det betyder noget, at jeg er til stede i huset.

Så jeg vil om lidt gå en tur på Youtube for at finde et træningsprogram, jeg kan lave foran fjernsynet i stuen.

Jeg er ikke helt uvant med den slags træning. Da jeg var yngre, var jeg aerobicsinstruktør og hang ud i et fitnesscenter til holdtræning to timer om dagen.

OM DAGEN, folkens!

Jeg var SÅ fit, at ... øh ... at det var helt vildt, så fit jeg var.

Nu må vi se, hvad Youtube kan byde på. Skal nok bringe et link, hvis jeg finder noget virkelig godt.

Endelig kan det være, at jeg vil berige mig selv med den luksus at rykke stikket helt ud og læse i en bog for en stund. Barn 4 og jeg har fået den helt umanerligt hyggelige vane at sætte os helt stille. Og læse. Sammen. Nice ☺

Så kommer denne lørdag til at byde på det, jeg tror, bliver den sandelig super.

Håber det samme om din!

1 kommentar: