onsdag den 7. marts 2018

Bucket list

Har du sådan en?

En bucket list?

Altså en liste med ting, du gerne vil opleve eller udrette, inden du dør?

Det har jeg.

Og i morgen skal jeg fremlægge den. På engelsk. For hele 7. årgang.

På min liste står, at jeg gerne vil lære at lave Kärntner Tomaten-Mozzarella Nudeln. Og udgive en bog, jeg selv har skrevet.

Der står også, at jeg gerne vil giftes med min kæreste. Og en tur til Portugal.

Og når jeg er færdig med at fremlægge og forklare min liste, skal englebasserne på 7. årgang lave deres egen, som DE så skal fremlægge. På engelsk.

Det er faktisk sundt nok. Altså at tænke over, hvad man mangler at presse ud af livets citron, inden den er tørlagt for good.

Jeg nåede for eksempel at presse et med dyb længsel ønsket homoseksuelt kærlighedsforhold ud af omtalte citrusfrugt. Efter at have spillet heteroseksuel med ægtemand og hele lortet i 40 år.

Det er det vigtigste, jeg hidtil har udrettet. At springe ud som lesbisk og finde en skøn kvinde at elske. (Altså ud over at få mine fire rotter (læs: fruens elskelige børn, red.).)

Kærlighed er så fundamental en forudsætning for menneskelig trivsel, at jeg stadig får hårrejsninger af rædsel ved tanken om, hvilket ulykkeligt søle jeg havde siddet fast i, hvis ikke jeg havde handlet i tide.

Og jeg havde aldrig handlet i tide, hvis ikke jeg havde gjort mig helt klart, hvad det egentlig var, jeg ønskede af livet.

Og jeg havde aldrig gjort mig helt klart, hvad det egentlig var, jeg ønskede af livet, hvis ikke jeg havde oversat en bog om netop det emne dengang for otte år siden.

Så gør det nu. Tænk over, hvad du ønsker dig. Der er kun et enkelt skud i livets bøsse, og det skulle nødig være et vådeskud.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar